Monday, April 30, 2012

PENDIDIKAN KHAS

Pendidikan Khas di SK Sg Buloh, Batu 9 Hutan Melintang

Guru: 6 orang ( Pn.Neziah (PK), Pn. Nurul Suhana, Pn.Nurliyana, Pn.Masayu, En.Kamarul,En.Mohd Nor)
PPM: 3 orang (En.Shahrul, Pn.Siti, Pn.Azlieza)
Pelajar:16 orang.
Kelas: 4

Hari pertama masuk sekolah, tak pandai membaca mengira tetapi cikgu begitu sabar mengajar kami sungguh2...lallalalalallalalalla....ingat lagi lagu nie...time zaman sekolah dulu mesti nyanyi time sambutan hari guru....tapi nie versi budak2 masuk sekolah...yang aku nie mestilah versi cikgu baru nak masuk sekolah...

hari pertama sgt2 nerves...xtaw keadaan budak2 nie walaupun dgr katanya dah stabil....Guru besar kenalkan saya kat PK Pendidikan Khas, Pn Neziah dan terangkan serba sedikit tentang tugas2 guru..yang paling penting..buat ringkasan mengajar sebelum start mengajar keesokannya...buku ringkasan kena hantar setiap hari jumaat untuk disemak oleh GB...hari isnin pagi2 ambil buku tue di ofis...ok..saya dh bertmbh2 nerves dan takut...KOKO setiap hari rabu wajib hadir..ok!!!...ada sukan untuk pendidikan khas nanti wajib terlibat..ok!!!...meeting kurikulum wajib jugak..ok!!...baru masuk sekolah dh kena masuk meeting ker???...fine!!!..sabar3...

Pn.Neziah bawa g bangunan pendidikan khas....kenalkan semua guru...masih malu3...Pn.Neziah bg ringkasan Pn.Nurul Suhana...fine!!..what?? tak faham langsung ok!!...aku slow2 selak sikit2..baca + tgk cm ner wat ringkasan...tgk modul..tgk apa yg dah diajar Pn.Nurul...aduhai...dalam hati..cm ner nak ajar budak2 nie??cmner nak tackle budak2 nie??...sangat susah!!!!!!

Aku minta izin Pn.Neziah nak ikut dia masuk kelas K2..nak tgk cara mengajar budak2 nie smbil kenal bdk2 nie...faham skit3...kelas aku start lepas rehat..dalam hati nerves dan xtaw nak ajar apa masuk kelas nnt...call ayah+mak mengadu..takut+blur nak ajar apa...xper2...1st day mmg cmtue..

hari 1st masuk kelas..byk perkenalan dgn budak2...byk bercakap jer..smp budak2 pun bosan dan ada yang tanya..cikgu xde keje ker nak wat...aku jwb,xper..esok ckgu bg banyak keje..hari pertama kena buli dgn sorg budak india nie..dia sgt gatal...dia amik hp aku..dia maen2 hp aku siap amik gambar lagi...pastue aku nak rampas la...aku dah dpt hp dia nak cium nyer aku...hampeh tul!!!..geram tul aku...
PPM byk cter psl budak2..lama2 boleh faham perangai sorg2 budak..
tiada siapa hari 1st nyer perfect...



No comments:

Post a Comment