Thursday, May 17, 2012

KAMI GURU MALAYSIA........

Kami guru malaysia..berikrar dan berjanji...mendidik dan memimpin.putra putri negara kita.....llalallalallalallalalalalallalalalla.....

SELAMAT HARI GURU DAN TERIMA KASIH CIKGU!!! KHAS UNTUK GURU2 :-
*SK SERI SELAMAT
*SMK AHMAD BOESTAMAM
*KOLEJ MATRIKULASI PULAU PINANG
*UKM
mendidik,mengajar saya dengan penuh kesabaran dan dedikasi sehingga saya berjaya...;-)

hari ini 17 MEI 2012 , SAMBUTAN HARI GURU PERINGKAT SEKOLAH, SK SG BULOH di TELUK INTAN,PERAK...

pertama kali merasai sambutan hari guru dan rasa dihargai menjadi seorang guru...walaupun tak dapat hadiah dari anak murid tapi mereka wish happy teacher's day....sambutan di sekolah nie meriah...
guru2 diminta cabut undi untuk di bahagikan kumpulan..aku cabut2..dapt la jadi pembantu PK HEM...ahli group aku ada 11 orang...semua group kena wat persembahan..aku nih dah la baru kat skola nih...mana nak kenal guru2 laen...so x sempat la nak berlatih ke apa...semalam baru jumpa semua ahli kump....bincang punya la bincang...last2 dapat gak idea nak wat apa...2 penyanyi utama,yg laen menari spontan jer...
disebabkan lagu aku anak kampung(nyanyian jimmi palikat) tgh femes kat radio skang...semua sepakat bawa lagu tuh...ada ckgu laki bawa versi org miskin...aku pulak kena bawa versi org kaya(balasan lagu aku anak kampung)....aduh...mampuih aku cmnie...dah la xtaw lirik...aku balik umah just praktis nyanyi ikut rentak...mana sempat nak hafal lirik...aduhai....

harini, mula2..semua guru berada di pentas utk nyayian lagu Negaraku, Lagu Perak dan Kami Guru Malaysia dan ikrar...lepas tue ada ucapan perutusan..pastue sukaneka...sukaneka simple2 jer...
1)cari apa jua benda dan disambung2..sapa plg panjang dikira menag selama 10minit...
2)bawa bola pingpong dalam sudu...
3)passing getah guna straw..
4)tiup belon + ikat dgn tali dan lari..
5)hasil kreativiti dari getah+sudu+straw+belon..group aku wat belon panas...hahhaha..kelakar..

selepas sukaneka..jumpa jap ahli group..aku berlatih menyanyi..berduet..aduhai..hancur kot..cmner la nak nyanyi atas pentas nnt...ah!! tibai jer...selamba...dah la group aku..group 1st yg wat persembahan...erm...redha jer la..

time wat persembahan..versi laki dulu..dah habis versi laki..turn aku plak..YA ALLAH....tangan aku menggeletar gila teruk...org bwh nmpk kot...dgn aku nyanyi x ingat lirik...hancur..nasibla...bnda nih suka2 jer..hadiah sama jer dari no 1-5...hadiah persembahan jug air plastik...hadiah sukaneka tupperware...
setiap guru diminta menyediakan hamper berniali RM30...untuk pertukaran hadiah..setiap hamper diberi nombor...guru2 cabut nombor dan dpt hamper dgn nombor itu..so, x tahu kita bg sapa n kita dpt sapa punya...so......

ni hamper yg aku dpt... hadiah berbalut tu dari kelab kakitgn skola...   

nie la lagu versi pempuan.....



selesai sudah semuanya.... minggu depan exam midterm pulak...;-)

No comments:

Post a Comment